تبلیغات
پرتال جامع تفریحی - این مدل خوابیدن شما را می کشد
مارا در گوگل محبوب کنید :
دسته بندی
Category
نصب نوار ابزار
Our Toolbar

Get our toolbar!

آرشیو مطالب
Archive
آمار سایت
site info
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدید کنندگان :
  • تعداد مطالب کل :
  • ابر برچسب ها
    Tags
    پرتال جامع تفریحی
    Silent Cry
    • وکتورساز آنلاین
    • فتوشاپ آنلاین
    • لیچر رایگان
    آپدیت نود 32
    Nod 32 Update
    برنامه های کاربردی
    Support
    بخش آپلود
    Upload unit
    نظر سنجی
    Poll
    فعالیت در کدام بخش را توصیه میکنید ؟






    آخرین مطالب ارسالی
    Last Posts

    این مدل خوابیدن شما را می کشد - چهارشنبه 6 مهر 1390

    تعداد بازدید : طبقه بندی: دانستنیها ی جالب، اطلاعات عمومی، پزشکی و سلامت،



    به ادامه ی مطلب بروید...

    انسان‌ها یك سوم از كل زندگی خود را در خواب سپری می‌كنند. تقریبا همه می‌دانیم كه خوابیدن فواید بسیاری برای بدن دارد اما آیا می‌دانستید كه حالت خوابیدن شما به پهلو، به پشت یا روی شكم می‌تواند زمینه‌ساز بعضی از بیماری‌ها باشد؟  تحقیقات نشان می‌دهد 95 درصد مردم همیشه در یك حالت ثابت به خواب می‌روند. در این نوشته سعی می‌كنیم شما را با بعضی از فواید و مضرات حالت‌های مختلف خوابیدن آشنا كنیم.





    این  جوری بخوابید صورت‌تان پیرتر می‌شود

    وقتی مانند مصدومان می‌خوابید (حالت ‌ریكاوری)

    مفید برای: رفلاكس معده
    مضر برای: چروك‌های صورت
    از این حالت به‌عنوان ریكاوری یاد می‌شود، چرا كه معمولا بعد از تصادفات و سوانح، پزشكان اورژانس بیماران را در این وضعیت قرار می‌دهند. به اعتقاد كارشناسان خوابیدن به این شكل می‌تواند كمك زیادی به هضم غذا كرده و از بازگشت اسید معده به داخل دهان پیشگیری كند. مهم‌ترین دلیل بازگشت محتویات شكم به داخل دهان،  ضعیف بودن دریچه خاصی است كه در محل اتصال معده به مری قرار گرفته است. در بعضی مواقع این وضعیت همراه با احساس سوزش شدید در دهان و حالت تهوع است. تحقیقات نشان می‌دهد بهترین روش برای پیشگیری از این حالت كه به آن رفلاكس معده گفته می‌شود خوابیدن به پهلوی سمت چپ است كه البته دانشمندان هنوز به‌دلیل اصلی آن پی نبرده‌اند. اگرچه این حالت می‌تواند سوزش‌های شكمی را كاهش دهد اما اثر بدی روی چین و چروك‌های صورت دارد. در این وضعیت فشار بیشتری در قسمتی از صورت كه در بین گوشه بینی تا كناره‌های دهان قرار گرفته وارد می‌شود.  از این ناحیه به‌عنوان خط خنده یاد می‌شود و بسته به اینكه شما روی سمت چپ یا راست بدن خود می‌خوابید، به مرور زمان این خط‌ها عمیق‌تر شده و چین و چروك‌های بیشتری روی صورت ظاهر می‌شوند.
    توصیه‌های بهتر: اگر خوابیدن روی پهلوی سمت چپ به شما در كاهش سوزش‌های معده و بازگشت اسید به داخل دهان كمكی نمی‌كند، سعی كنید بالش بلندتری زیر سر خود قرار دهید. با این كار قسمت فوقانی بدن شما بالاتر از معده قرار گرفته و نیروی جاذبه مانع از راه یافتن اسید به داخل دهان‌تان خواهد شد. برای كاهش چین و چروك‌های صورت همچنین می‌توانید از بالش‌های ابریشمی استفاده كنید. ابریشم نرم‌تر از دیگر پارچه‌هاست و فشار كمتری به پوست صورت شما وارد می‌كند. این پارچه می‌تواند به راحتی رطوبت اضافی موجود روی پوست را جذب كند. علاوه بر آن عوامل ضد‌باكتری روی این ابریشم وجود دارند كه دسته گسترده‌ای از باكتری‌ها و قارچ‌های رو پوست را از بین می‌برند. از سوی دیگر بعضی تحقیقات نشان داده استفاده از بالش‌های ابریشمی كمك زیادی به زنان در كاهش علائم بعد از یائسگی می‌كند. این علائم شامل احساس گرگرفتگی، قرمزی، جوش زدن و برخی مشكلات دیگر است.




    اگر استخوان‌های‌تان درد می‌كند این‌طوری بخوابید

    وقتی مانند جنازه می‌خوابید ( خوابیدن روی پشت)

    مفید برای: آرتروز
    مضر برای: آسم، خر و پف، گرفتگی نفس هنگام خواب، بیماران قلبی
    به گفته كارشناسان خوابیدن به پشت كمك زیادی به افرادی می‌كند كه از آرتروز و دردهای مفصلی رنج می‌برند. در این حالت وزن بدن به‌طور مساوی در همه جهات تقسیم می‌شود و هیچ نقطه‌ای بیشتر از قسمت‌های دیگر تحت فشار قرار نمی‌گیرد اما در عوض خوابیدن به این شكل می‌تواند صدای خر و پف شما را بلندتر از همیشه كند. در این وضعیت عضلات آرواره‌ها و زبان كه معمولا در هنگام خواب شل و آویزان می‌شوند تحت‌تاثیر نیروی جاذبه قرار گرفته و مسیر تنفسی را سد می‌كنند. به این ترتیب گلو باریك‌تر شده و عبور و مرور هوا با سختی بیشتری همراه می‌شود كه در نهایت منجر به خر و پف می‌شود. این موضوع به‌خصوص برای افراد چاق از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا كه چربی‌های اضافی كه در جلوی گردن انباشته شده‌اند می‌تواند به بدتر شدن شرایط كمك كند. البته مهم‌تر از خر و پف كردن، قطع شدن مسیر تنفس برای مدت كوتاه و حتی بلند است كه از آن به‌عنوان وقفه‌های تنفسی یا ایست تنفسی یاد می‌شود. در بعضی از مواقع قطع‌شدن نفس ممكن است تا بیش از 10ثانیه به طول بینجامد كه باز هم عامل اصلی آن تاثیر جاذبه روی گلو و زبان است.
    محققان با انجام آزمایشاتی متوجه شدند میزان اكسیژن در خون افرادی كه روی كمر خود می‌خوابند كاهش پیدا می‌كند كه این موضوع به‌ویژه برای بیماران قلبی و ریوی خطرناك است.
    افرادی كه در این وضعیت می‌خوابند سریع‌تر از حالت‌های دیگر نفس می‌كشند و اصطلاحا به نفس‌نفس‌زدن می‌افتند. به همین دلیل اكسیژن به عمق بافت‌های بدن آنها نفوذ نمی‌كند كه این موضوع برای بیماران قلبی و مبتلایان به آسم خطرناك است.
    توصیه‌های بهتر: اگر قرار گرفتن روی كمر، حالت محبوب شما برای خوابیدن است، سعی كنید حتما از یك بالش محكم و سفت استفاده كنید. درصورتی كه از گردن و ستون فقرات شما حمایت خوبی به عمل نیاید، فشار زیادی به عضلات گردن و شانه وارد می‌شود كه در دراز مدت منجر به درد می‌شود.
    برای افرادی كه عادت به خوابیدن روی كمر خود كرده‌اند و این موضوع باعث بلند شدن صدای خر و پف‌شان هنگام شب می‌شود هم راه حلی وجود دارد؛آن‌ها می‌توانند یك بالش را زیر كمر خود قرار دهند تا به این ترتیب حین خواب به چرخیدن به پهلوی راست یا چپ تشویق شوند.


    استفاده از بالش‌های ابریشمی كمك زیادی به زنان در كاهش علائم بعد از یائسگی می‌كند. این علائم شامل  گرگرفتگی، قرمزی، جوش زدن و برخی مشكلات دیگر است

    برای كمك به دیسك‌های بدن

    وقتی مانند جنین می‌خوابید

    مفید برای: دردهای پشت كمر
    مضر برای: دردهای ناحیه گردن، سر درد
    این معمول‌ترین حالت خواب در جهان است. تقریبا سه چهارم از ما روی پهلوی خود می‌خوابیم درحالی‌كه پاهای خود را به داخل شكم خم كرده‌ایم. محققان معتقدند این وضعیت می‌تواند به ما در ترمیم جراحات و آسیب‌های وارد شده به بدن كمك كند.
    در طول روز، ستون فقرات ما تحت فشار زیادی از جانب نیروی جاذبه قرار می‌گیرد كه این فشار مستقیما به فاصله بین مهره‌ها وارد می‌شود.
    اگر شما در حالتی بخوابید كه فشاری به پشت كمرتان وارد نشود، جریان آب داخل بدن بیشتر به سمت دیسك‌های كمر جذب می‌شود و به ترمیم آسیب‌ها كمك می‌كند.
    اما در این وضعیت حتما باید اطمینان حاصل كنید كه گردن شما به‌خوبی با دیگر قسمت‌های بدن تنظیم شده باشد. به عبارت دیگر بالش شما نباید خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، چرا كه در غیراین صورت فشار زیادی به عصب‌های گردن وارد شده و سردرد و گردن‌درد را در صبح روز بعد به همراه خواهد داشت.
    توصیه‌های بهتر:اگر بتوانید بالشی پیدا كنید كه فاصله بین شانه‌ها و گردن را به‌خوبی پر كند، می‌توان از دردهای گردن و سردرد پیشگیری كرد. در حالتی كه خوابیده‌اید، از یك نفر بخواهید به ستون فقرات و گردن شما نگاه كند. این قسمت‌ها باید درست در امتداد یك خط باشند و گردن‌تان نباید پایین‌تر یا بالاتر از ستون فقرات قرار بگیرد. همچنین اگر یك بالش بین زانوهای خود قرار دهید، كمك بیشتری به تنظیم ستون فقرات می‌شود و از قرار گرفتن لگن و ران‌ها در وضعیت‌های نادرست پیشگیری خواهد شد.


    وقتی كه در حالت آفتاب گرفتن می‌خوابید

     ‌خوابیدن روی شكم

    مفید برای: خر و پف
    مضر برای: دندان قروچه، بی‌حسی و درد در دست‌ها
    خوابیدن به روی شكم می‌تواند در پیشگیری از خر و پف نقش زیادی داشته باشد زیرا در این حالت عضلات گلو بر اثر نیروی جاذبه مسیر تنفسی را سد نخواهند كرد اما اگر فردی عادت به دندان قروچه حین خواب داشته باشد، این وضعیت می‌تواند ضررهای زیادی داشته باشد. اگر شما روی شكم خود بخوابید، فك پایین جلوتر از وضعیت طبیعی خود قرار خواهد گرفت و اگر در این حالت دندان قروچه كنید، فشار زیادی به دندان‌های پایینی وارد می‌شود.
    همچنین این حالت باعث بروز مشكلات عصبی در قسمت بالایی بدن خواهد شد. زمانی كه روی شكم خوابیده‌اید، فشار بالش روی گردن بسیار كم یا بسیار زیاد خواهد بود و تنظیم ستون فقرات به راحتی به هم می‌خورد. این موضوع می‌تواند فشار روی سیستم عصبی را به‌خصوص در افراد مسن بیشتر از حد معمول كند. این شكل خوابیدن سبب می‌شود كه فرد ناخودآگاه سر خود را به سمت چپ یا راست بچرخاند كه باز هم به بیشتر شدن فشار به این قسمت‌ها كمك می‌كند.
    همراه با افزایش سن، كانال‌هایی كه مسیر عبور عصب‌های بدن هستند باریك‌تر می‌شوند و خوابیدن به این شكل می‌تواند به بدتر شدن این وضعیت كمك كند. دقیقا به همین دلیل است كه سالمندان معمولا از بی‌حس شدن انگشتان دست و احساس سوزش در آن‌ها شكایت می‌كنند.
    توصیه‌های بهتر: بهتر است از تشك‌های نرم استفاده كنید تا شكل بدن‌تان را هنگام خواب به‌خود بگیرند. در این وضعیت ستون فقرات شما هم در حالت صاف‌تری قرار می‌گیرد و فشار كمتری را متحمل خواهد شد. همچنین می‌توانید از یك بالش بلند استفاده كرده و آن را به شكلی زیر خود قرار دهید كه از ناحیه شكم تا شانه‌ها را بپوشاند. این به كاهش خمیدگی ستون فقرات و كم شدن فشار در این قسمت‌ها كمك می‌كند.




    نویسنده : mahsa clever   نظرات |